Laboratuvarımızda insan gelişimi çalışmaları farklı yaşam dönemlerini içerecek şekilde, geniş bir perspektifle yürütülmektedir. Araştırma ekibimiz, son yıllarda ağırlıklı olarak çocukluk, ergenlik ve beliren yetişkinlik dönemleri ile ana babalık, akran zorbalığı, sanal zorbalık, aile ve kültür kavramlarını incelemektedir.
• HLM Scientific Software International
• Masaüstü Bilgisayar
• Dizüstü Bilgisayar
• Samsung Tablet SM-T510
• Apple Tablet
• Optoma X342E Projeksiyon
• Xerox Workcentre 3215 Yazıcı
• Canon EOS M3 Fotoğraf Makinası
• Philips BM5W/10 Kablosuz Çoklu Oda Hoparlörü
• SONY Ses Kayıt Cihazı ICD-PX240
• Sanyo VPC-TH1 Digital Dual HD El Tipi Kamera
• Prof. Dr. Zehra Uçanok
• Dr. Öğretim Üyesi Berna Aytaç
• Arş. Gör. Ayşe Vildan Acar Bayraktar
• Arş. Gör. Gülpembe Yüceol Akşit
• Arş. Gör. Suzan Çen Yağız
• Arş. Gör. Zeynep Çakmak
• Öğr. Gör. Esin Şener
• Aytaç, A., Bayraktar, A. V. A, Çakmak, Z., Cen-Yagiz, S., Şener, E., ve Yüceol, G. (2017-devam ediyor) Türkiye’de beliren yetişkinlik dönemini yordayan bireysel ve bağlamsal faktörlerin incelenmesi. Araştırma Projesi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
• Cen-Yagiz, S. ve Aytac, B. (2019-devam ediyor). Zi̇hi̇nsel yetersi̇zli̇ğe yöneli̇k i̇nançlarin ve tutumlarin i̇ncelenmesi̇. Araştırma Projesi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
• Gelişimsel bozuklukların aile sistemleri teorisi bağlamında incelenmesi (TÜBİTAK, SOBAG, Proje No: 116K376, 2016-2019) B. Aytaç (Proje Yürütücüsü), D. Demirtepe (Yardımcı Araştırmacı).
• Türkiye'de Gelişim Psikolojisinin Dünü ve Bugünü (Hacettepe Üniversitesi BAP Birimi, Proje No: SBT-2017-14746, 16.05.2017-16.02.2018) Z. Uçanok (Proje Yürütücüsü), B. Aytaç (Yardımcı Araştırmacı).
• Farklı kaynaklar, farklı yörüngeler: Ergenin sınıf ve aile özelliklerinin bir işlevi olarak akademik başarının üç yıllık boylamsal bir araştırmayla incelenmesi (TÜBİTAK, SOBAG, Proje No: 114K815, 2015-2018) A. Mouratidis (Proje Yürütücüsü), M. Sayıl, A. Michou (Yardımcı Araştırmacılar), A. Koçak (Bursiyer.
• Ana baba ergen ilişkilerinde kontrol, özerklik ve çatışmanın sosyal alan kuramı ve sosyal değişim bağlamında incelenmesi: Ebeveyn ve ergen açısından sonuçlar (TÜBİTAK, SOBAG, Proje No: 113K208, 2013-2016) M. Sayıl (Proje Yürütücüsü), Y. Kındap (Yardımcı Araştırmacı) (Bu proje 2015 yılından itibaren TED Üniversitesi’ne taşınmıştır.)
Araştırma Makaleleri:
• Cen-Yagiz, S., ve Aytac, B. (2021). A multi-informant study: mother–child relationship and children with learning disability, International Journal of Disability, Development and Education, 68(2), 206-221, DOI:10.1080/1034912X.2019.1671579
• Çakmak, Z., ve Güre, A. (2020). Ekonomik güçlük, eşler arasındaki çatışma ve ergenlerin problem davranışları: Bir izleme çalışması. Türk Psikoloji Dergisi, 35(85), 1-16. DOI: 10.31828/tpd1300443320181003m000013.
• Koçak, A. Mouratidis, A., Uçanok, Z., Selçuk, E., ve Davies, P. T. (2020). Need satisfaction as a mediator of associations between interparental relationship dimensions and autonomy supportive parenting: A Weekly diary study. Family Process, 59(4), 1874-1890. DOI: 10.1111/famp.12523
• Kurt, D., ve Uçanok, Z. (2020). Yaşam boyu gelişimde motivasyon kuramı çerçevesinde kontrol stratejilerinin incelenmesi. Psikoloji Çalışmaları, 40(1), 187-215.
• Selçuk, Ş., ve Aytaç, B. (2020). Congruence between sibling relationship and parenting practices across older and younger siblings. Nesne, 8(16), 16-30. DOI: 10.7816/nesne-08-16-02
• Yüceol, G., Aytaç, B., ve Uçanok, Z. (2020). Erken Dönem Olumlu Sosyal Davranış Ölçeği’nin Türkçe’ye uyarlaması ve psikometrik özellikleri. Nesne, 8(16), 82-94. DOI: 10.7816/nesne-08-16-06
• Acar‐Bayraktar, A. V., Cakmak, Z., ve Saritas‐Atalar, D. (2019). Parenting and children’s prosocial and problem behaviors in middle childhood: The role of Turkish mothers’ emotion socialization practices. Social Development, 28(2), 333-346.
• Kurt, D., ve Uçanok, Z. (2019). Gelişimsel hedefler ve iyilik halinin beliren yetişkinlerde incelenmesi. Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar, 11 (Araştırma özel sayısı 1), 118-135.
• Aytaç, B., Çen, S., ve Yüceol, G. P. (2018). Ebeveyn-çocuk İlişkisi Ölçeği geçerlilik ve güvenirlilik çalışması. Çocuk ve Gençlik Ruh Sağlığı Dergisi, 25(3), 209-221.
• Aytac, B. ve Pike, A. (2018). The mother-child relationship and child behaviour: A multilevel analysis in two countries. Journal of Comparative Family Studies, XLIX (1), 45—72.
• Çakmak, Z. (2018). Çocukların katılımıyla yürütülen araştırmalarda etik. Türk Psikoloji Yazıları, 21(41), 30-37.
• Çakmak, Z., Acar Bayraktar, A. V. ve Sarıtaş-Atalar, D. (2018). Orta çocuklukta resme dayalı değerler taraması ile değerlerin ölçülmesi: Yaşa, cinsiyete ve anne eğitimine bağlı değişiklikler. Nesne, 6(12), 1-26.
• Cen, S. ve Aytac, B. (2017). Ecocultural perspective in learning disability: Family support resources, values, child problem behaviors. Learning Disability Quarterly, 40(2), 114-127.
• Koçak, A., Mouratidis, A., Sayıl, M., Kındap-Tepe, Y. ve Uçanok, Z. (2017). Interparental conflict and adolescents’ relational aggression and loneliness: The mediating role of maternal psychological control. Journal of Child and Family Studies, 26, 3546-3558.
• Palladino, B. E., Menesini, E., Nocentini, A., Luik, P., Naruskov, K., Uçanok, Z., Doğan, A., Schulze Krumbholz, A., Hess, M., ve Scheithauer, H. (2017). Perceived severity of cyberbullying: Differences and similarities across four countries. Frontiers in Psychology, 8, 1524. DOI: 10.3389/fpsyg.2017.01524
• Aytac, B., Pike, A., ve Bond, R. (2016). Parenting and child adjustment: A Comparison of Turkish and English families. Journal of Family Studies. 25(3), 267-286.
Kitap/Kitap Bölümleri
• Aytaç, B. (2021). Bölüm 8 Zekâ. Çocuk gelişimi, Child development, (Çev. Ed. A. Güre) 14. Baskı içinde (s.228-246). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
• Cen-Yagiz, S. ve Aytac, A. B. (2021). An ecocultural perspective on learning disability: Evaluation of familial and cultural factors and presentation of an integrated model. In Dyslexia. United Kingdom: InTech Publisher. DOI: 10.5772/intechopen.95827
• Sarıtaş Atalar, D. ve Çakmak, Z. (2021). Bölüm 10 Sosyoduygusal gelişim. Çocuk gelişimi, Child development, (Çev. Ed. A. Güre) 14. Baskı içinde (s. 280-313). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
• Uçanok, Z. ve Acar Bayraktar A. V. (2021). Bölüm 2 Biyolojik başlangıçlar. Çocuk gelişimi, Child development, (Çev. Ed. A. Güre) 14. Baskı içinde (s. 46-72). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
• Bayar, Y. ve Uçanok, Z. (2019). Ebeveyn akran yönetiminin öncülleri ve akran ilişkileri açısından sonuçları. A. Güre (Ed.), Aile sistemleri 1. Baskı içinde (s. 32-47). Ankara: Türkiye Klinikleri.
• Güre, A., Bayraktar, A. V. A., Çakmak, Z., Topçu, A. E., Gümüşten, D., Korfal, A. ve Şahin, H. (2019). Aile stres modeli çerçevesinde yürütülen görgül çalışmalara bakış. A. Güre (Ed.), Aile sistemleri 1. Baskı içinde (s. 48-58). Ankara: Türkiye Klinikleri.
• Aytaç, B. (2018). Bölüm 4 Duyum, algı ve dikkat. Yaşlanma ve ileri yetişkinlik, Aging and older adulthood, (Çev. Ed. Z. Uçanok) 3. Baskı içinde (s.100-107). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
• Aytaç, B. (2018). Bölüm 11 Akıl sağlığı, psikopatoloji ve terapi. Yaşlanma ve ileri yetişkinlik, aging and older adulthood, (Çev. Ed. Z. Uçanok) 3. Baskı içinde (s. 329-360). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
• Uçanok, Z. (2018). Bölüm 1 Yaşlanma ve ileri yetişkinliğe giriş. Yaşlanma ve ileri yetişkinlik, Aging and older adulthood, (Çev. Ed. Z. Uçanok) 3. Baskı içinde (s. 1-32). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
• Aytaç, B. ve Uçanok, Z. (2017). Sosyal duygusal gelişim. Yurdakök, M. (Ed). Pediatri içinde (s. 428-437). Ankara: Güneş Tıp Kitabevleri.
• Smith, P. K., Kwak, K., Hanif, R., Kanetsuna, T., Mahdavi, J., Lin, S., Olafsson., ve Uçanok, Z. (2016). Linguistic issues in studying bullying-related phenomena: Data from a revised cartoon task. In P. K. Smith, K. Kwakand Y. Toda (eds.). School bullying in different cultures: Eastern and Western cultures (pp. 280-298). United Kingdom: Cambridge University Press.
Sözlü Bildiriler
• Cen-Yagiz, S., Aytac, A. B. ve Demirtepe-Saygılı, D. (2021, Nisan). Gelişimsel bozukluk tanısı olan ve olmayan kardeş varlığında aile ilişkilerinin yayılma hipotezi bağlamında incelenmesi. Uluslararası Ergenlik ve Gençlik Araştırmaları Kongresi, Sözlü Bildiri (Online).
• Cen-Yagiz, S. ve Aytac, A. B. (2021, Nisan). Anne-çocuk konuşmaları ölçeğinin psikometrik özelliklerinin incelenmesi. Uluslararası Ergenlik ve Gençlik Araştırmaları Kongresi, Sözlü Bildiri (Online).
• Şener, E. ve Aytaç, B. (2021, Nisan). Psikolojik kontrolün belirleyicilerinin çok düzeyli modelleme yöntemiyle incelenmesi. Uluslararası Ergenlik ve Gençlik Araştırmaları Kongresi, Sözlü Bildiri (Online).
• Şener, E. ve Uçanok, Z. (2021, Nisan). Anneden algılanan psikolojik kontrol ile ergenin psikososyal uyumu arasındaki ilişkide kendini açmanın aracı rolü: Ergenin cinsiyeti açısından farklılaşan örüntüler. Uluslararası Ergenlik ve Gençlik Araştırmaları Kongresi, Sözlü Bildiri (Online).
• Er Vargün, G. ve Şener, E. (2020, September). Identity process and adjustment in emerging adulthood: The moderator role of maternal psychological control. EARA 2020 Conference, Oral Presentation (Online).
• Acar Bayraktar, A. V., Çakmak, Z., Sarıtaş-Atalar, D. ve Uçanok, Z. (2019, September). Value priorities of Turkish middle-aged children and comparison with their mothers. 19th European Conference on Developmental Psychology, Oral Presentation, Athens, Greece.
• Çakmak, Z., Acar Bayraktar, A. V. ve Sarıtaş-Atalar, D. (2019, September). Parenting behaviors and mother-child value similarities: the mediator roles of mothers’ emotion socialization behaviors. 19th European Conference on Developmental Psychology, Oral Presentation, Athens, Greece.
• Kurt, D. ve Uçanok, Z. (2019, Eylül). Beliren yetişkinlerin geçmişe dönük hedefleri: Hedefe ulaşıp ulaşmama ve iyilik halinin incelenmesi. II. Gelişim Psikolojisi Sempozyumu, Sözlü bildiri, İzmir, Türkiye.
• Selçuk, Ş. Uçanok, Z., ve Sayıl, M. (2019, September). The association between maternal psychological control, adolescent adjustment problems, and legitimacy beliefs about psychological control: A moderated mediation model. 19th European Conference on Developmental Psychology, Oral Presentation, Atina, Yunanistan.
• Şener, E. ve Aytaç, B. (2019, September). The link between marital conflict and psychological control: The mediator role of parental stress. 19th European Conference on Developmental Psychology, Oral Presentation, Athens, Greece.
• Koçak, A. Mouratidis, A., Uçanok, Z., ve Davies, P.T. (2018, Kasım). Eşler arası çatışma ile ergenin uyumu arasındaki ilişkinin Yayılma Hipotezi ve Kendini Belirleme Kuramı temelinde incelenmesi. 20 Ulusal Psikoloji Kongresi, Sözlü Bildiri, Ankara, Türkiye.
• Koçak, A., Mouratidis, A., Uçanok, Z., Selçuk, E. ve Davies, P.T. (2018, Kasım). Evlilik ilişkisi ile annenin özerklik desteği arasındaki ilişkide annenin ihtiyaç doyumunun aracı rolü: Bir günlük çalışması. 20 Ulusal Psikoloji Kongresi, Sözlü Bildiri, Ankara, Türkiye.
• Şener, E. (2018, Kasım). Psikolojik kontrol ile kimlik boyutları arasındaki ilişkide temel psikolojik ihtiyaçların aracı rolü yaş ve cinsiyet açısından farklılaşmakta mıdır? 20. Ulusal Psikoloji Kongresi, Sözlü Bildiri, Ankara, Türkiye.
• Acar Bayraktar, A. V., Çakmak, Z. ve Sarıtaş-Atalar, D. (2018, Ekim). Ebeveynin duygu sosyalleştirme davranışları ile çocuğun sosyal yeterliği arasındaki ilişkide çocuğun duygu düzenleme becerisinin rolü. Uluslararası IV. Çocuk Gelişimi Kongresi, Sözlü bildiri, Ankara, Türkiye.
• Çakmak, Z., Acar Bayraktar, A. V., Sarıtaş-Atalar, D. ve Uçanok, Z. (2018, Ekim). Ebeveyn sosyalleştirme hedefleri ve çocuğun duygu düzenleme becerileri arasındaki ilişkiler: Ebeveyn duygu sosyalleştirme davranışlarının dolaylı rolü. Uluslararası IV. Çocuk Gelişimi Kongresi, Sözlü bildiri, Ankara, Türkiye.
• İşcanoğlu, Z., Uçanok, Z., Koçak A. ve Doğan, A. (2018, Ekim). Ergenlerin zorbalığı tanımlamasında hangi ölçütler rol oynuyor? Uluslararası IV. Çocuk Gelişimi Kongresi, Sözlü Bildiri, Ankara, Türkiye.
• Şener, E. ve Akman, B. (2018, Ekim). Baba Destek Programının (BADEP) etkililiğinin ebeveynliğin bağlamsal modeli çerçevesinde incelenmesi. Uluslararası IV. Çocuk Gelişimi Kongresi, Sözlü Bildiri, Ankara, Türkiye.
• Acar Bayraktar, A V., Çakmak Z. ve Sarıtaş-Atalar, D. (2018, September). Maternal parenting behaviors and children’s pro-social and problem behaviors: The mediator role of Turkish children's emotion regulation. XVIth Biennial Conference of the European Association for Research on Adolescence, Oral Presentation, Ghent, Belgium.
• Acar Bayraktar, A V. ve Güre, A. (2018, September). Economic hardship, emotional distress, mother-adolescent relationship and adolescents' problem behaviors: A follow up study. 16th Biennial Conference of the European Association for Research on Adolescence, Oral Presentation, Ghent, Belgium.
• Selçuk, Ş. ve Şener, E. (2018, September). Can basic needs frustration explain the relationship between parental psychological control and psychological adjustment across gender in Turkish context? EARA 2018 Conference, Oral Presentation, Ghent, Belgium.
• Şener, E. ve Selçuk, S. (2018, September). Is the negative relationships between psychological control and self-disclosure more critical for some adolescents? Moderator role of deviant peer affiliation. EARA 2018 Conference, Poster Presentation, Ghent, Belgium.
• Cen, S. ve Aytac, B. (2017, August). The relation between learning disability and parent-child relationships: A comparison of mother and teacher reports. 18thEuropean Conference on Developmental Psychology, Oral Presentation, Utrecht, Netherlands.
• Cen, S., Yüceol, G. ve Aytac, B. (2017, August). Values of parents and parent-child relations: Comparing families with learning disabled children and typically developing
• children. 18thEuropean Conference on Developmental Psychology, Oral Presentation, Utrecht, Netherlands.
• Şener, E. ve Selçuk, Ş., Sayıl, M. (2017, August). Identity processes and psychosocial adjustment: The mediator role of basic psychological needs. 18th European Conference on Developmental Psychology, Oral Presentation, Utrecht, Netherland.
• Yuceol, G.P. ve Aytac, A. B. (2017, August). The influence of contextual sources on mother-child relationship. 18thEuropean Conference on Developmental Psychology, Oral Presentation, Utrecht, Netherlands.
• Çakmak, Z., Acar Bayraktar, A. V. ve Aytaç, A. B. (2017, July). How does household chaos, daily hassles and mother’s satisfaction about social support relate with child-specific aspects of the mother-child relationship? XVth European Congress of Psychology, Oral Presentation, Amsterdam, Netherland.
• Sarıtaş-Atalar, D., Acar Bayraktar, A. V. ve Çakmak, Z. (2017, July). Parenting and children’s pro-social and problem behaviors in middle childhood: The role of parents’ emotion socialization behaviors. XVIIIth European Conference on Developmental Psychology, Oral presentation, Amsterdam, Netherland.
• Akçayüzlü, Z., Koçak, A., Uçanok, Z. ve Doğan, A. (2016, Eylül). Ergenlerde zorbalığı tanımlama ve deneyimleme arasındaki ilişkilerin incelenmesi. 19. Ulusal Psikoloji Kongresi, Sözlü Bildiri, İzmir, Türkiye.
• Akçayüzlü, Z., Uçanok, Z., Koçak, A., Doğan, A., Palladino, B. E. ve Menesini, E. (2016, September). Definitions of bullying and cyberbullying based on definitional criteria and types of behavior. 15th Biennial Conference of the European Association for Research on Adolescence (EARA), Oral Presentation, La Barrosa, Spain.
• Çakmak, Z. ve Güre Duru, A. (2016, September). The investigation of the relationship among mother’s reports of economic hardship, marital conflict and adolescent’s problem behaviors in the framework of the family stress model: A follow up study. 15th Biennial Conference of the European Association for Research on Adolescence (EARA), Oral Presentation, La Barrosa, Spain.
• Çen, S. ve Aytaç, B. (2016, September). Ecocultural perspective in learning disability: Family support resources, values, child problem behaviors and parent-child relationship. 15th Biennial Conference of the European Association for Research on Adolescence (EARA), Oral Presentation, La Barrosa, Spain.
• Çen, S. ve Aytaç, B. (2016, Eylül). Ekokültürel bakışla öğrenme güçlüğü: Ailenin destek kaynakları, değerler, çocuğun davranış sorunları. 19. Ulusal Psikoloji Kongresi, Sözlü Bildiri, İzmir, Türkiye.
• Koçak, A., Doğan, A., Akçayüzlü, Z., Uçanok, Z., Palladino, B. E. ve Menesini, E. (2016, September). Cyberbullying versus traditional bullying: Examining the severity perception of adolescents. 15th Biennial Conference of the European Association for Research on Adolescence (EARA), Oral Presentation, La Barrosa, Spain.
• Koçak, A., Mouratidis, A., Kındap-Tepe, Y. ve Sayıl, M. (2016, September). A longitudinal study of inter-parental conflict and adolescents’ adjustment: The mediating role of maternal psychological control. 15th Biennial Conference of the European Association for Research on Adolescence (EARA), Oral Presentation, La Barrosa, Spain.
• Selçuk, Ş., Çuvaş, B., Koçak, A., Mouratidis, A., Michou, A. ve Sayıl, M. (2016, September). The relation of perceived parental control practices and teachers’ class related behaviors with academic procrastination: The mediating role of academic self-concept. 15th Biennial Conference of the European Association for Research on Adolescence (EARA), Oral Presentation, La Barrosa, Spain.
• Soylu, C. ve Uçanok, Z. (2016, Eylül). Orta yetişkinlikte benlik saygısı, hayatta anlam ve psikososyal uyum arasındaki ilişkiler: Meme kanseri hasta örneklemi. 19. Ulusal Psikoloji Kongresi, Sözlü Bildiri, İzmir, Türkiye.
• Yüceol, G. ve Aytaç, B. (2016, Eylül). Ebeveynliğin belirleyicileri modeli temelinde evlilik uyumu, algılanan sosyal destek, kültürel değerler ve anne-çocuk ilişkisi. 19. Ulusal Psikoloji Kongresi, Sözlü Bildiri, İzmir, Türkiye.
Poster Bildirileri
• İşcanoğlu, Z. ve Uçanok, Z. (2019, Eylül). Tutuklu/Hükümlü anneler ve çocuklarının bağlanması: çocuğun mizacının bağlanmanın nesiller arası aktarımındaki düzenleyici rolü. II. Gelişim Psikolojisi Sempozyumu, Poster Bildiri, İzmir, Türkiye.
• Koçak, A. Mouratidis, A., ve Uçanok, Z. (2019, Eylül). Kendini belirleme kuramı ışığında annenin özerklik desteğinin öncülleri ve sonuçları. II. Gelişim Psikolojisi Sempozyumu, Poster Bildiri, İzmir, Türkiye.
• Selçuk, Ş., Uçanok, Z. ve Sayıl, M. (2019, Eylül). Algılanan ebeveyn sıcaklığı ve ergenin davranış problemleri arasındaki ilişki: Ergenin mizacının düzenleyici rolü. II. Gelişim Psikolojisi Sempozyumu, Poster Bildiri, İzmir, Türkiye.
• Yuceol, G., Aytac, B. ve Ucanok, Z. (2019, August). The Turkish adaptation of the early prosocial behavior questionnaire (EPBQ) and psychometric evaluation. 19th European Conference on Developmental Psychology, Poster Presentation, Athens, Greece.
• Yuceol, G. ve Aytac, B. (2019, August). The influences of mothers’ cultural models on prosocial behaviors in early childhood. 19th European Conference on Developmental Psychology, Poster Presentation, Athens, Greece.
• İşcanoğlu, Z. ve Uçanok, Z. (2019, March). Incarcerated mothers’ sensitivity and their children’s attachment security: The moderator role of child temperament. Biennial Meeting of Society for Research in Child Development (SRCD), Poster Presentation, Baltimore, Maryland, USA.
• Selçuk, Ş., Uçanok, Z. ve Sayıl, M. (2019, March). Relationship of psychological and behavioral control with adolescent maladjustment: Explanatory role of appraisal of control. Biennial Meeting of Society for Research in Child Development (SRCD), Poster Presentation, Baltimore, Maryland, ABD.
• Cen, S. ve Aytac, A. B. (2018, September). The relationship between university students’ self-construal’s and their awareness and beliefs of intellectual disability in Turkish Culture. 16th European Association for Research on Adolescence (EARA) Conference, Poster Presentation, Gent, Belgium.
• Cen, S. ve Aytac, A. B. (2018, September). Adaptation of Intellectual Disability Literacy Scale (IDLS) to Turkish: A study of validity and reliability. 16thBiennial Conference of European Association for Research on Adolescence, Poster Presentation, Gent, Belgium.
• Selçuk, Ş., Uçanok, Z. ve Sayıl, M. (2018, September). How adolescents appraise psychological and behavioral control? The role of maternal warmth in maternal control appraisals. 16th European Association for Research on Adolescence (EARA) Conference, Poster Presentation, Ghent, Belgium.
• Şener, E. ve Selçuk, S. (2018, September). Is the negative relationships between psychological control and self-disclosure more critical for some adolescents? Moderator role of deviant peer affiliation. 16th European Association for Research on Adolescence (EARA) Conference, Poster Presentation, Ghent, Belgium.
• Kurt, D. ve Uçanok, Z. (2017, August). Goal contents, goal appraisals, and well-being of Turkish emerging adults. 18th European Conference on Developmental Psychology, Poster Presentation, Utrecht, Netherlands.
• Selçuk, Ş., Şener, E. ve Sayıl, M. (2017, August). Does identity process mediate the link between psychological control and adolescent adjustment? 18th European Conference on Developmental Psychology, Poster Presentation, Utrecht, Netherland.
• Aytaç, B., Çen, S. ve Yüceol, G. (2016, Eylül). Ebeveyn-çocuk ilişkisi ölçeği geçerlilik ve güvenirlilik çalışması. 19. Ulusal Psikoloji Kongresi, Poster Bildiri, İzmir, Türkiye.
• Koçak, A., Selçuk, Ş., Mouratidis, A., Michou, A. ve Sayıl, M. (2016, August). Perceived maternal psychological control and adolescent adjustment: The mediating role of basic psychological needs. 15th International Conference on Motivation, Poster Presentation, Thesselonike, Greece.
• Akçayüzlü, Z. (2016, July). A qualitative study: Examination the relationships between in carcerated mothers and their infants who live with them in prison. 24th Biennial Meeting of the International Society for the Study of Behavioral Development (ISSBD), Poster Presentation, Vilnius, Lithuania.
• Selçuk, Ş., Şener, E., Sayıl, M., Tığrak, A., Bayar, Y., Kurt, D. (2016, July) The relationship between filial piety and psychosocial adjustment among Turkish adolescents. 24th Biennial Meeting of the International Society for the Study of Behavioral Development, Poster Presentation, Vilnius, Lithuania.
• Şener, E., Sayıl, M. ve Kındap-Tepe, Y. (2016, June). Antecedents of autonomy-supportive and psychologically controlling parenting. 6th International Conference on Self-Determination Theory, Poster Presentation, Victoria, Canada.
• Çen, S. ve Aytaç, B. (2016, Mart). Ekokültürel bakışla öğrenme güçlüğü: Ailenin destek kaynakları, ebeveyn çocuk ilişkisi. 2. Beyin Gelişimi Sempozyumu, Poster Bildiri, Ankara, Türkiye.
Resmi Web Adresi
devpsy.hacettepe.edu.tr